Suzuki DR BIG
English


Rozmontování motoru


Demontujte všechny šrouby pravého víka motoru (kryt alternátoru) a poté jej sundejte.
Snažte se nepoškodit těsnění víka aby jste jej mohli opět použít.




Vyndejte tři ozubená kolečka od startéru včetně jejich osek.


Uvolněte šrouby startéru.


Vyjměte obě zapalovací svíčky.


Sundejte víčka kontrolních otvorů ventilů.


Nastevte píst do horní úvrati otáčením rotoru proti směru hodinových ručiček až budou značka na rotoru a na těle motoru proti sobě.


Sundejte držák lanka dekompresoru.


Uvolněte a poté vyndejte všechny šrouby krytu hlavy až na nastavovací šroub dekompresoru !


Nyní protočte rotor (o 360° takže se vrátí do původní polohy kdy jsou značky proti sobě), dojde k tlaku pružin ventilů na vahadla vačky a tím k samovolnému uvolnění krytu hlavy válce.
Sundejte víko hlavy.


Vyndejte šroub servisního otvoru. Sem později zasunete tenký šroubovák a uvolníte napínák vačkového řetězu.


Narovnejte pojistnou podložku ozubeného kola vačky.


Vyšroubujte šroubky a sundejte podložku. POZOR pod podložkou je malý pojistný kolíček (neztratit).




Nyní povolte tenkým šroubovákem napínák řetězu. (doporučuji si předem do servisního otvoru posvítit a podívat se kam se vlastně trefujete !) Šroubovák nepouštějte, napětí je automatické a po vyndání šroubováku se řetěz opět napne.
Sundejte řetěz z ozubeného kola. Vyjměte vačkový hřídel.




Šroubovák z napínáku můžete vyndat a řetěz si pojistěte proti zapadnutí do motoru.


Demontujte matice hlavy válce a poté sejměte hlavu válce.










Povolte a sundejte šrouby a matice válce.
Sundejte válec. Pokud se při sundávání vzpříčí píst ve válci, lehce na něj poklepejte
gumovou paličkou tak aby došlo k jeho narovnání do osy válce.






Pod píst si dejte nějaký hadr aby vám při vyndávání pojistného kroužku nespadl do motoru.
Tenkými kleštěmi vyndejte pojistný kroužek čepu.


Vysuňte čep pístu až půjde píst sundat z kliky.


Demontujte napínák rozvodového řetězu.


Řetěz sejměte z ozubeného kolečka a vyndejte jej.


Motor pevně uchyťte za zadní část například stahovacímy pásy na uchycení nákladu k masivní široké fošně, nebo třeba k lavečce (fantaziji se meze nekladou).
Na rotor nasaďte přípravek pro jeho aretaci tak aby se opíral o podložku ke které je přichycen motor (nebo ho jiným způsobem zajistěte proti otáčení).


Povolte šroub rotoru, ale nevyndávejte jej !!


Našroubujte stahovák rotoru, a dotažením šroubu stahováku povolte rotor.




Sundejte ztahovák, a potom i šroub rotoru.


Sejměte rotor a volnoběžku z hřídele, vyndejte a uschovejte klínek.




Demontujte vodítko vyvažovacího řetězu.


AKTUALIZACE: momentálně se mi v praxi osvědčil jiný postup povolování matice na vyvažovácích (podobně jako u matice na klice níže). Necháte napínák aby byl napnutý vyvažovací řetěz a zajistíte kliku proti otáčení kulatinou prostrčenou okem ojnice. !! Doporučuji, vždy při tomto postupu, vložit mezi kulatinu a blok motoru například dřevěné špalíky. Zabráníte tak poškození dosedací plochy válce na bloku motoru !! V pohodě jsem tak povolil obě matice vyvažováků a vyhnete se tak případnému poškození ozubených kol vyvažováků při původním postupu.. Stejný postup jsem následně použil i při smontování. Každopádně opakuji že všechny postupy jsou čistě na vaše osobní riziko a neručím za žádné škody způsobené vaší prací !!!



Pomocí kleštiček vyhákněte pružinu napínáku řetězu.


Povolte stavěcí šroub, a potom vyjměte oba připevňovací šrouby.


Sundejte matice obou vyvažovacích hřídelů.


Sundejte ozubená kola vyvažovacích hřídelů a nezapomeňte na klínky z hřídelů.


Zajistěte klikový hřídel proti protáčení vsunutím dostatečně silné kulatiny do oka kliky (trubku ne ta se ohne!).
Povolte matici klikového hřídele pomocí přípravku. (Můžete ho vyrobit například z trubky.
Rozbrušovačkou na jednom konci vytvořte zuby zapadající do zářezů matice, a na druhém konci vytvořte otvory nebo zářezy pro použití páky.)






Povolte šroubky krytu řazení a sejměte jej. Opět se snažte nepoškodit těsnění.


Vytáhněte osu řadící páky.


Povolte matice a šroubky a vyndejte vodítka řazení.




Vyšroubujte šroub žazení a vyjměte ozubené kolo i s pohyblivými klínky a pružinkami na spodní straně.
POZOR ať něco neztratíte !!




Vyjměte kolečko řazení a podložku pod ní. Můžete vyndat i pružinu stavěcího ramene.


Opět si dobře uchyťte motor k nějaké podložce, zajistěte kliku kulatinou a povolte matici primárního ozubeného kola.
Povoluje se po směru hodinových ručiček, je zde opačný závit !!
Použijte dlouhou páku a nebojte se zabrat. Nelekněte se, při povolení matice se ozve nepříjemný zvuk
jako by něco prasklo.


Sundejte primární kolo i s podložkami.


Sundejte pojistné kroužky a demontujte ozubená kola k olejovému čerpadlu.


Demontujte kryt kablíku spínače neutrálu a spínač neutrálu.


Pod ním je v řadícím hřídeli kolíček s pružinkou (doporučuji je vyndat a uschovat !)


Sundejte víčko olejového sítka a poté i sítko samotné.




Odstraňte spojovací šrouby klikové skříně z pravé i levé strany.








Položte motor na levý bok, a oddělte levou a pravou polovinu motoru.
Použijte přípravek na dělení motoru, například takovýto.




Sejměte pravou polovinu motoru. Všechny díly by měli zůstat v levé polovině.


Vyjměte osy řadících vidliček a potom vidličky.Vyjměte řadící tyč.


Vyjměte oba hřídele s převodovými koly. Nejlépe se vytahují oba zároveň.




Vyndejte oba vyvažovací hřídele, pokud to nejde pomůže poklepání gumovou paličkou.
Vyndejte i klikový hřídel.


Vše zkontrolujte a případně vyměňte vadné díly.


Pokračujte návodem na smontování motoru.
Manuály Odkazy na internet Internetové obchody Big videa Ostatní videa Fotogalerie Opravy a údržba Katalog dílů Kontakt

In-počasí

In-počasí



Odkaz na stránky českých majitelů motocyklu Suzuki DR BIG

Adventure Rider

Moto díly PARTSDEPOD

Pneu MITAS

Oleje MOTUL

Jeté motocykly

Jeté motocykly a díly

Motorkáři CZ

Odkaz na stránku pro stažení internetového prohlížeče Chrome

Odkaz na stránku pro stažení plnohodnotného zdarma šířeného operačního systému LINUX UBUNTU

Odkaz na stránku pro stažení internetového prohlížeče Firefox