Suzuki DR BIG
English


Náhrada originálního výfuku DR 750

výfukem Titanium ze Suzuki GSXR 1000 K6


Jelikož mi pomalu dosluhoval originální výfuk,
rozhodnul jsem se ho nahradit. Koupě toho samého
starého originálu se mi nejevila jako dobrá investice,
protože je jasné že většina 20 let starých výfuků bude vypadat
obdobně jako ten můj.
Samozřejmně je možné koupit nový originál, ale ten stojí asi 12 tisíc kč
což je pro vlastníka motorky za něco málo přes 30 tisíc kč dost velký
výdaj.
Proto jsem se rozhodl koupit nerezový výfuk z jiného motocyklu přes inzerát.
Nejvíc se mi líbilo titanium ze Suzuki GSXR 1000. Původně jsem
se poohlížel po kulaté verzi ročníku 2005 (vím že ho někteří
už používají), ale nepodařilo se mi ho sehnat. Zato jsem narazil
na trioval Titanium z ročníku 2006, který je sice trošku větší,
ale mně se docela líbí a váhově je asi o 1kg lehčí jak originál.




Nejdříve jsem zjistil úhly koncovky, abych věděl pod jakým úhlem
musí být přivařeno prodloužení konce svodu (kolene).


Poté jsem zkusmo výfuk přiložil abych zjistil jak bude pasovat
a zda nebude něčemu překážet.
Je třeba si dát pozor na pohyb zadní kyvné vydlice s kolem a brzdným
kotoučem. Nic z těchto pohyblivých dílů se při propružení
nesmí potkat s výfukem !




Na GSXR je použita přívěra výfuku ovládaná servem.


Tu samozřejmně nevyužijeme, proto je potřeba ji odstranit.
Stačilo odvrtat hlavičky šroubků které drží klapku na ose.
Tyčku pak dostanete ven kladivem a ostatní odřežete rozbrušovacím kotoučem.
Stejně odstraníme i všechny nepotřebné vyčnělky.






Na konec originálního svodu (kolene) jsem nakonec nechal přivařit
kus zbytku ze svodu škodovky (aspoň v servise kde mi ho dali to tvrdili)
s tím že jsem využil zaoblený konec.
Tím jsem se vyhnul tvoření zatáčky navařováním.


Otvory po klapce jsem nechal zavařit. Je dobré pokud seženete někoho
kdo je vybaven na sváření nerezu nebo lépe titanu.
Já mezi známými nikoho nesehnal, tak to trochu prskalo.
Poté jsem výfuk znovu na zkoušku nasadil, koleno natočil tak aby se nedotýkalo
zadní pružící jednotky, a přeměřil si jaké rozměru bude mít horní
úchyt výfuku.
Po odzkoušení jsem svod očistil ocelovým kartáčem a natřel barvou na kamna.
Při prvním startu s nově natřeným svodem, doporučuji nestartovat v garáži.
Barva při vypalování kouří a smrdí, vypadá to jako by Big hořel :o) .


Nakonec jsem vytvořil i druhý úchyt pro připevnění v místě spoje kolene
a koncovky aby bylo uchycení výfuku pevnější. Přece jen se jedná o
enduro, ikdyž cestovní.
Použil jsem obyčejný stahovací páskový kroužek na šroubek.



A takto vypadá konečný výsledek.
Zvuk bez úprav je hodně hluboký a sitý ale poměrně hlučný.


Pro běžný provoz jsem si nechal ještě u zámečníka stočit z hliníku
takovéto tlumítko. S ním je zvuk tišší, zhruba na úrovni originálu.
Je to original Suzuki a má vyraženou homologační značku E4, tak snad to spolknou i policajti, hlavně v Rakousku !?
Ostatně můžete si ho poslechnout na následujícím videu (klepání motoru si nevšímejte, je to spojkový koš).










Zvuk originálu pro porovnání:


Další možné náhrady:


upravený z Hondy Africa Twin


Ze Suzuki hayabusa


Koncovka z auta


Otevřené laděné koncovky s vatou:
Creptus


za patřičný peníz laděný výfuk přímo na DR:


Marving


Zde foto s DR 750.



Laser ProDuro



G.P.R.


Manuály Odkazy na internet Internetové obchody Big videa Ostatní videa Fotogalerie Opravy a údržba Katalog dílů Kontakt

In-počasí

In-počasí



Odkaz na stránky českých majitelů motocyklu Suzuki DR BIG

Adventure Rider

Moto díly PARTSDEPOD

Pneu MITAS

Oleje MOTUL

Jeté motocykly

Jeté motocykly a díly

Motorkáři CZ

Odkaz na stránku pro stažení internetového prohlížeče Chrome

Odkaz na stránku pro stažení plnohodnotného zdarma šířeného operačního systému LINUX UBUNTU

Odkaz na stránku pro stažení internetového prohlížeče Firefox