Suzuki DR BIG
English


Demontáž motoru


Nejdříve proveďte odstrojení motocyklu dle postupu ZDE (klikni).
Sundejte spodní kryt motoru.


Dokud je ještě motor v rámu, využijeme možnost povolit šroub spojkového náboje proti odporu zadní brzdy.
Zařaďte 5-tý převodový stupeň.
nachystejte si nádobu na motorový olej pod motor o objemu min. 4 litry, já používám plastové krabičky do mikrovlnky s víčkem.
Pokud je motor studený, na chvíli jej nastartujte a nechte běžet na prázdno aby se prohřál motor, ale nepřehánějte to(horký olej tekoucí po ruce taky není nic moc).
Teplý olej bude lépe stékat, a nezůstane ho tolik v motoru na jeho stěnách a součástech.
Vyšroubujte vypouštěcí šroub oleje na spodní straně motoru (pozor uvědomte si že je vzhůru nohama a vy se na něj díváte s hora a to se jeví jako že ho uvolňujete na opačnou stranu :o)! )


nechte vytéct všechen olej dokud nepřestane i kapání. a zátku našroubujte zpět (jednak se vám neztratí a nebude vám tudy počase vytékat zbytek oleje.
nádobku s olejem si posuňte pod spoj olejové hadice a víka pravé strany motoru. Vyšroubujte šroubky jenž připevňují tuto hadici a uschovejte si je spolu s gumovým O-kroužkovým těsněním


Před odpojením spodní hadice si připravte nádobu na vytékající olej pod místo spojení.

Odmontujte stupačku a pedál zadní brzdy.


Povolte matičky na konci spojkového lanka nad víkem spojky a vytáhněte jej z uchycení.
povolte šroubek zajiťující ovládací rameno vypínání spojky a stáhněte jej z hřídele.


Nádobu s olejem přesuňte pod dělící rovinu víka spojky.
Povolte všechny šrouby víka spojky, i ten prostřední. šroubky si uschovejte (nejlépe v daném pořadí, používám například kousek polistyrenu, nebo papírovou krabičku).


Sejměte opatrně víko ať si nepoškodíte těsnění a můžete jej opět použít (vyteče zbytek oleje).


Vyšroubujte všechny čtyři šrouby ze spojky a i s pružinami si je odložte na bezpečné místo.


Sundejte vrchní část spojky i s ozubeným trnem a přítlačným ložiskem.


vyjměte všechny lamely a plechy spojky ( nejlépe je zachovat pořadí ve kterém je vyjmete i při montáži, ale není to nezbytně nutné).


Narovnejte ohnutý konec zajišťovací podložky matice


Nainstalujte zpět pedál zadní brzdy (spínač brzdového světla zapojovat nemusíte).


Nasaďte na matici spojkového náboje klíč, sešlápněte nohou pedál brzdy a matici klíčem povolte a vyšroubujte.


pedál brzdy opět odmontujte. Stáhněte z hřídele spojky matici, podložku, pojistnou podložku, náboj, podložku a koš spojky.


Tím jsme se s pojkou skončili, pravé víko motoru vraťte na své místo a zajistěte několika šrouby (nemusíte instalovat všechny šrouby).


Nyní uvolněte objímku spojení koncovky výfuku a svodu.


Odšroubujte všechny šrouby jenž připevňují koncovku výfuku a šrouby upevňující svod k hlavě válce, a vše sundejte.
Pokud drží a nedaří se vám ji uvolnit, skuste poklepat na uvolněné spojení koncovka-svod (bývá dost zarezlé).


Sundejte kablíky svíček.


Odpojte lanko dekompresoru.


Odpojte kabel startéru.


Odpojte odvzdušňovací hadici z hlavy válce.


Odpojte přívodní kabely pro cívky (budící, alternátoru, napájení). Všimněte si že kabely jsou barevně rozlišeny, takže zpětná montáž nebude problém)
Pokud nemáte originál elektrické rozvody a kabely nejsou barevně nebo jinak odlišeny, poznačte si které konektory kam patří !


Odpojte kablík spínače neutrálu (jděte po kablíku, konektor najdete někde okolo airboxu).


Sundejte kryt sekundárního kolečka .


Uvolněte upevňovací šrouby sekundárního ozubeného kolečka. Pokud se protáčí, pomůžete si sešlápnutím zadní brzdy.


Povolte matici zadního kola, otočte aretační podložku, posuňte zadní kolo co nejvíc do předu.


Vyndejte šroubky upevňující sekundární kolečko. Kolečko je nasazeno na drážkách hřídele a zajištěno podložkou hned pod šrouby.


Podložkou otočte tak aby její zuby byli vidět v drážkách hřídele a sundejte ji.



Teď můžete sundat i ozubené kolečko s řetězem.


Odmontujte řadící páku a levou stupačku .



Odmontujte pravou stupačku a pedál zadní brzdy.

Odpojte hadici olejového chladiče od hlavy motoru .


Demontujte obě zapalovací cívky.


Postupně odstraňte šrouby upevňující motor k rámu včetně plechových rozpěrek.


Motor je dost těžký, takže doporučuji si vedle motocyklu nachystat něco měkého na co motor položíte (já použil starou matračku).
(nebo na co, v případě že vám vyklouzne z rukou, dopadne aniž by se poškodil)
Stoupněte si z pravé strany motocyklu nadzvedněte motor, vykloňte válec směrem k sobě,
pevně uchopte motor oběma rukama a opatrně vyndejte z rámu.



Pokračujte popisem rozmontování motoru ZDE (klikni).
Manuály Odkazy na internet Internetové obchody Big videa Ostatní videa Fotogalerie Opravy a údržba Katalog dílů Kontakt

In-počasí

In-počasí



Odkaz na stránky českých majitelů motocyklu Suzuki DR BIG

Adventure Rider

Moto díly PARTSDEPOD

Pneu MITAS

Oleje MOTUL

Jeté motocykly

Jeté motocykly a díly

Motorkáři CZ

Odkaz na stránku pro stažení internetového prohlížeče Chrome

Odkaz na stránku pro stažení plnohodnotného zdarma šířeného operačního systému LINUX UBUNTU

Odkaz na stránku pro stažení internetového prohlížeče Firefox